Zdravie na tanieri od Lucky 1. časť PDF Vytlačiť E-mail
Napísal Lucia Méresová   
Pondelok, 26 November 2012 00:00

Zumba je skvelá. Ale povedzme si pravdu. Ak celý deň jete čo vám pod ruky príde, na ubúdanie kilečiek môžete zabudnúť! Práve preto sme pre vás pripravili novú sekciu- „Zdravie na tanieri od Lucky“, ktoré vás nielen zasýtia, dodajú energiu, ale budú aj chutné a zdravé.

Náš prvý článok bude o receptoch zo pšena. Poznáte ho? Máte ho vo vašej kuchyni? Ak ste odpovedali „nie“, tak rýchlo zájdite na nákup Smile. Na raňajky, obed, či večeru. Pred Zumbou, či po Zumbe. Na slano, či na sladko. Malé žltkasté guličky alias pšeno si môžete pripraviť na množstvo variant.  Pre tých, čo pšeno nepoznajú - je to zásaditá potravina, ľahko stráviteľná, nenáročná na prípravu, chutná, sýta a výživná. Dá sa pripraviť ako hlavné jedlo, príloha, raňajková kaša, dezert, či pridať do polievok a nátierok. Pšeno je proste mňam...ak ho pripravíte chutne a hlavne s láskou Kiss.

Prečo pšeno?

-    pre svoj vysoký obsah železa (chudokrvným ľuďom)
-    spevňuje kosti
-    pre žalúdok (keďže pšeno je zásadité, možno ho považovať za liek pri žalúdočných problémoch spôsobených prekyslením)
-    pre pankreas a slezinu
-    zubom, nechtom a vlasom(spevňuje ich pre obsah zinku)
-    pre obličky (posilňuje ich)

A to nie je všetko: nedáva šancu únave a depresiám, zlepšuje imunitu a spoľahlivo

prečisťuje organizmus! Čiže ideálne si ho uvariť v tomto sychravom jesennom počasí ako prevencia proti únave a chrípke.

Kde ho kúpite? V každých lepších potravinách, ako napr. Tesco, Terno, atď. a vo všetkých obchodoch zdravej výživy. Stojí cca 1,50- Eur.

Ako ho uvariť? Nič zložité. Ak som to zvládla ja (24-ročná baba s minimálnymi skúsenosťami s varením) ,tak to určite zvládnete aj vy. Pšeno opláchnete a 2x sparíte, t.j. nalejete naň vriacu vodu. Následne na 1 diel pšena dáte 1,5 dielu vody (najlepšie to odmeriate hrnčekom) a necháte 8 minút variť. A základnú prípravu pšena máte za sebou.

Čo s ním? Máte na výber množstvo variant. Ak sa „pohrabete“ na internete, nájdete množstvo skvelých receptov. My vám prinášame zopár našich overených:

Raňajková kaša: Potrebujete zasýtiť na celé dopoludnie? Tak si do uvareného pšena nastrúhajte jablko, roztlačte banán, pridajte posekané orechy, škoricu, príp. sušené goji a je to. Samozrejme, ochutiť si to môžete podľa vlastnej fantázie a chuti. Ak máte radi sladšie, pridajte trošku domáceho medu.


 
Rizoto: Ak do pšena pridáte bujón Wurzl (kúpite v každom Bio obchode), máte skvelú prílohu k jedlu. Ak tam pridáte ešte aj udusenú zeleninu s cibuľkou (napr. mrkvu a cuketu), tofu,Tepeh (najkvalitnejší produkt zo sójových produktov, kúpite ho v bio obchodoch) a Johsen sójovú omáčku (opäť z bio obchodu) máte z toho chutný a rýchly obed. 

Koláč: Mávate po obede chuť na sladké? Počkajte aspoň pol hodinku, kým vám stihne vytráviť a dajte si ho až potom. Opäť veľmi jednoduchý recept. Uvarené pšeno s postrúhaným jablkom, škoricou, orechami a medom dajte do tortovej formy a na 45 minút nechajte zapiecť vo forme vymastenej maslom. Vznikne vám skvelá pochúťka, po ktorej nemusíte mať výčitky svedomia.


 
Pri každom jedle pamätajte: Nežijeme na to, aby sme jedli, ale jeme, aby sme žili!

S láskou Lucka

 

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť